lördag 24 september 2011

Kalas..

Hej hej....

Idag ska vi fira min mamma som fyller 50 år nästa vecka....
Det blir kalas med släkten med en massa god mat och dryck,min mamma är nämligen den största förebilden jag har, hon är jätte duktig och hon gillar verkligen att testa nya saker.
Framförallt så slår hennes bakning allt.. Jag känner på mig att det kommer vara svårt att hålla sig till den dagliga intaget av kacl..
Men så är det ju ibland..För bli en extra lång tur i skogen imorgon istället.
Jag lovade Mamma att jag skulle hjälpa henne med brödbakningen så igår bakades det 2 st filmjölkslimpor och nu på morgonen blev det en sats Foccacia bröd..riktigt mumsigt.


Så snart är det dax att fixa till sig men först lämna Östen hos syrran som ska passa honom ikäll..
Hennes barn blir så glada när Östen är där och han gillar ju barn så det funkar jättebra..Skönt att veta att han har det bra när matte och husse är på galej....
Ha en underbar Lördag :) kram

1 kommentar: